Autor : Bc. Ivana Nemsilajová
Školiteľ : doc. RNDr. Ľudmila Jašková, PhD.
Anotácia : Autorka vytvorí plne ozvučené detské programovacie prostredie s vlastným kompilátorom alebo interpreterom. Základné príkazy zabudovaného programovacieho jazyka budú slúžiť na prehratie zvukového súboru alebo vyslovenie zadaného textu. Tieto príkazy bude možné použiť aj v rámci komplikovanejších štruktúr, ako je cyklus, príkaz vetvenia, podprogram. Okrem toho bude možné pracovať s celočíselnými premennými (definovať ich, inicializovať, priradiť im náhodnú hodnotu, inkrementovať, dekrementovať a podobne). Editor kódu bude mať zabudovanú kontrolu syntaxe a funkciu ponuky príkazov. Ako vývojový nástroj zvažujeme zvoliť prostredie používajúce jazyk Java.
Cieľ : Cieľom práce je vytvoriť ozvučené programovacie prostredie na báze jazyka umožňujúceho programovať zvukové príbehy pozostávajúce zo sekvencie hovoreného slova a nahratých zvukov.
1. týždeň:
Vytvorenie časovéhu plánu s predbežnými termínami dokončenia jednotlivých etáp.
Doplnenie osnovy o podrobnejšie informácie.
Pridať na stránku DP denník.
Pozrieť, či treba zmeniť príkazy jazyka oproti predchádzajucej práci.
Ozrejmiť si, ako bude vyzerať používateľské rozhranie.
2. týždeň:
Začiatok práce na používateľskom ozhraní.
3. týždeň:
Práca na používateľskom rozhraní.
Nové zdroje literatúry od školiteľky.
Náčrt východiskovej kapitoly.
4. týždeň:
Práca na funkčnosti položiek v menu. Ukladanie, načítavanie súborov, zmena veľkosti písma...
5. týždeň:
Práca na funkčnosti zapínania číslovania riadkov.
6. týždeň:
Vytvorenie kontextovej ponuky pre automatické dopĺňanie príkazov, spolupracujúce s čítačom obrazovky.
Písanie Východiskovej kapitoly.
7. týždeň:
Písanie Východiskovej kapitoly.
8. týždeň:
Písanie kapitoly Špecifikácia a Testovanie.
9. týždeň:
Implementácia príkazov povedz a zahraj.
10. týždeň:
Implementácia príkazov ticho, opakuj a čiselnej premennej.
11. týždeň:
Implementácia príkazu kym, vyhodnocovanie číselných výrazov a podmienok.
A principled approach to developing new languages for live coding
APL Audio Programming Language for Blind Learners
Improving Programming Environment Accessibility for Visually Impaired Developers
Making Programming Accessible to Learners with Visual
Overcoming Accessibility Barriers to Blocks Programming for Children with Visual Impairments
Teaching Modern Object-Oriented Programming to the Blind
Teaching Programming to Blind Students via 3D Printing, Crisis Management, and Twitter
Jana Lopúchová, Základy pedagogiky zrakovo postihnutých
Compilers Principles, Techniques and Tools
Ľubomír Salanci, Prednášky Kompilátory a interpretre, FMFI UK Bratislava
Matúš Kováč: Programovacie prostredie prístupné pre nevidiacich žiakov nižšieho sekundárneho vzdelávania, FMFI UK Bratislava, 2018