NÁZOV | Softvérová podpora vyučovania matematiky Hejného metódou - prostredie Ciferník |
---|---|
AUTOR | Klaudia Garajová |
ŠKOLITEĽ | RNDr. Peter Borovanský, PhD. |
KONZULTANT | RNDr. Dagmar Môťovská, PhD. |
Aplikácie sa opierajú o didaktickú kvalitu vyučovania matematiky Hejného metódou, zadania úloh budú vyberané z učebníc matematiky Hejný, M., Jirotková, D., Slezáková, J., Bomerová, E., Michnová, J.: MATEMATIKA 1.-5., učebnice pro základní školy, Fraus, 2007-2011. Samotné matematické prostredia z týchto učebníc poskytujú gradáciu, flexibilitu a počítajú s interaktivitou, čo sa týka stvárnenia učebnej látky, úloh na riešenie, aj stratégií riešenia. Tieto vlastnosti prostredí treba využiť a preniesť do navrhovaného softvéru. Navrhovaný softvér ponúkne jednotlivým žiakom dostatočné množstvo úloh na jednotlivých úrovniach, podľa ich individuálnych potrieb, čím bude prínosom pre vyučovanie Hejného metódou. Zároveň treba zabezpečiť technickú kvalitu softvéru, kvalitu grafiky, používateľský komfort, prehľadnosť, spoľahlivosť a rýchlosť.
Cieľom práce je vytvoriť mobilnú aplikáciu (pre mobil/tablet) na tému zvoleného prostredia Hejného matematiky (HM). Aplikácia pre prvý stupeň ZŠ musí spĺňať zásady tvorby didaktického softvéru. Aplikácia musí byť testovaná na skupine žiakov, a následne upravená podľa zistených potrieb a event. nedostatkov. Zvolené prostredie HM pokrýva viacero typovo odlišných gradujúcich úloh/úrovní zodpovedajúcich konceptom, ktoré žiaci na danej úrovni objavujú. Aplikácia precvičuje každú úlohu/úroveň na sade predvolených a generovaných zadaní. Až po jej zvládnutí môže žiak pokročiť do ďalšej úrovne. Žiak má možnosť vytvoriť vlastné zadanie v rámci každej úlohy/úrovne. Pri návrhu nového zadania (ako aj pri jeho riešení) aplikácia indikuje počet existujúcich/zostávajúcich riešení daného zadania. Generátor zadaní musí generovať zadania s rozumným počtom existujúcich riešení. Aplikácia si ukladá výsledky práce žiaka, ponúka možnosť priebežnej kontroly a prehľad hodnotenia úspešnosti. Ak to situácia dovolí, prvé testovanie s deťmi v triede sa predpokladá v apríli, druhé testovanie v triede sa predpokladá v júni. Aplikácia bude publikovaná a dostupná cez službu Google Play.
október | návrh levelov |
---|---|
november | návrh layoutu zozbieranie zdrojov |
január | prototyp východisková kapitola BP |
február | funkčné používateľské rozhranie |
marec | generovanie úloh solver |
apríl | funkčná aplikácia testovanie so žiakmi, implementácia pripomienok a nápadov |
do 20.5.2022 | odovzdanie BP |
týždeň 14.2-20.2 | editor úloh pre 1. úroveň úprava užívateľského rozhrania |
---|---|
týždeň 21.2-27.2 | layout pre 2. úroveň gradácia úloh v 2. úrovni |
týždeň 28.2-6.3 | dokončenie 2. úrovne editor úloh pre 2. úroveň |
týždeň 7.3-13.3 | dokončenie editora pre 2. úroveň refactoring kódu |
týždeň 14.3-20.3 | testovanie so žiakmi 2., 3. a 4. ročníka ZŠ zapracovanie pripomienok z testovania |
týždeň 21.3-27.3 | dokončenie 3. úrovne editor úloh pre 3. úroveň |
týždeň 28.3-3.4 | dokončenie 4. úrovne editor úloh pre 4. úroveň |
týždeň 4.4-10.4 | oprava zistených chýb refactoring |
týždeň 11.4-17.4 | zmena ovládania v 4. úrovni |
týždeň 18.4-24.4 | písanie práce |
týždeň 25.4-1.5 | testovanie so žiakmi 2. a 3. ročníka ZŠ zapracovanie pripomienok z testovania |
týždeň 2.5-8.5 | písanie práce |
týždeň 9.5-15.5 | písanie práce |