Autor projektu: Radovan Orinčák
Názov : Softvérová podpora vyučovania matematiky Hejného metódou - prostredie Tabulka 100
Školiteľ: RNDr. Peter Borovanský, PhD.
Konzultant: RNDr. Dagmar Môťovská, PhD.
Aplikácie sa opierajú o didaktickú kvalitu vyučovania matematiky Hejného metódou, zadania úloh budú vyberané z učebníc matematiky Hejný, M., Jirotková, D., Slezáková, J., Bomerová, E., Michnová, J.: MATEMATIKA 1.-5., učebnice pro základní školy, Fraus, 2007-2011. Samotné matematické prostredia z týchto učebníc poskytujú gradáciu, flexibilitu a počítajú s interaktivitou, čo sa týka stvárnenia učebnej látky, úloh na riešenie, aj stratégií riešenia. Tieto vlastnosti prostredí treba využiť a preniesť do navrhovaného softvéru. Navrhovaný softvér ponúkne jednotlivým žiakom dostatočné množstvo úloh na jednotlivých úrovniach, podľa ich individuálnych potrieb, čím bude prínosom pre vyučovanie Hejného metódou. Zároveň treba zabezpečiť technickú kvalitu softvéru, kvalitu grafiky, používateľský komfort, prehľadnosť', spoľahlivost a rýchlosť.
Cieľom práce je vytvoriť aplikáciu na tému zvoleného prostredia Hejného matematiky (HM). Aplikácia pre prvý stupeň ZŠ musí splňať zásady tvorby didaktického softvéru. Aplikácia musí byť testovaná na skupine žiakov, a následne upravená podľa zistených potrieb a event. nedostatkov. Zvolené prostredie HM pokrýva viacero typovo odlišných gradujúcich úloh/úrovní zodpovedajúcich konceptom, ktoré žiaci na danej úrovni objavujú. Aplikácia precvičuje každú úlohu/úroveň na sade predvolených a generovaných zadaní. Až po jej zvládnutí môže žiak pokročiť do d'alšej úrovne. Žiak má možnosť vytvoriť vlastné zadanie v rámci každej úlohy/úrovne. Pri návrhu nového zadania (ako aj pri jeho riešení) aplikácia indikuje počet existujúcich/zostávajúcich riešení daného zadania. Generátor zadaní musí generovať zadania s rozumným počtom existujúcich riešení. Aplikácia si ukladá výsledky práce žiaka, ponúka možnost priebežnej kontroly a prehľad hodnotenia úspešnosti. Ak to situácia dovolí, prvé testovanie s deťmi v triede sa predpokladá v apríli, druhé testovanie v triede sa predpokladá v júni. Aplikácia bude publikovaná a dostupná cez službu Google Play.
Október - návrh levelov aplikácie
November - návrh layoutu aplikácie, zozbieranie zdrojov
December - programovanie playgroundu aplikácie(prototyp)
Január - východisková kapitola(10 stán)
Február - programovanie prvých dvoch levelov aplikácie
Marec - programovanie tretieho a štvrtého levelu
Apríl - testovanie aplikácie na žiakoch
GUI - Grafická úprava - vytváranie ikon/obrázkov, úprava súčasných obrázkov
Responzivita - úprava pre menšnie a vačsšie mobilné zariadenia, vytvorenie layotov pre tablety
Zdokonalenie obtiažnosti levelov - generovanie úloh(primeraná postupnosť), ohodnotenia úloh -> 1. a 2. úroveň
Zdokonalenie obtiažnosti levelov - generovanie úloh(primeraná postupnosť), ohodnotenia úloh -> 3. a 4. úroveň
Ladenie ovládania - kontorla presnosti tlačidiel, vytvorenie funkcionality intuitivného "ťahania" uhlopriečok
Ladenie ovládania - Vytorenie menu v úrovniach
Ladenie ovládania - Úprava odmeňovania/cien pozadí
Ladenie ovládania - Opravovanie nájdených bugov
Ladenie ovládania - Refaktorizácia kódu
Ladenie ovládania - Písanie návrhu - bakalárska práca
Ladenie ovládania - Písanie implementácie - bakalárska práca
Finálne tetovanie aplikácie na základnej škole Bajkalská 20 v Bratislave
Východisková kapitola: Stiahnúť
Prezentacia: Stiahnúť
Bakalárska práca: Stiahnúť
Zdrojové súbory Stiahnúť
Obhajoba Stiahnúť
Video Stiahnúť