Diplomová práca

Animácia a vizualizácia diagramov v softvérovom inžinierstve

Vedúci projektu:

Ing. Lukáš Radoský

E-mail:

lukas.radosky@fmph.uniba.sk

Anotácia

Anotácia

Abstrakcia je v softvérovom inžinierstve kľúčovým nástrojom. Softvérové systémy sú dnes značne zložité a táto zložitosť neustále narastá. Najznámejším spôsobom abstrakcie nad softvérovými systémami sú UML diagramy. Hoci v praxi nie je ich notácia striktne dodržiavané, aj spontánne vytvárané diagramy často dodržiavajú vybrané konvencie UML notácie. Diagramy spostredkujú pochopenie systému omnoho rýchlejšie než štúdium zdrojového kódu. Preto má zmysel sa nimi zaoberať, hľadať ich zlepšenia a možné doplnky. Príkladom je animovanie, ktoré statickým UML diagramom dodáva dynamiku a interaktivitu.

Analyzujte existujúce možnosti a prístupy vizualizácie a animácie diagramov v softvérovom inžinierstve. Navrhnite vhodný spôsob zobrazovania a animovania diagramov, napríklad diagramu aktivít v softvéri AnimArch. Implementujte prototyp tohto návrhu. Svoje riešenie overte na vhodne zvolenom príklade vstupného zdrojového kódu, prípadne diagramu, v závislosti od navrhnutého riešenia. Implementáciu overte aj pomocou používateľského testovania. Dosiahnuté výsledky vhodne analyzujte a zhodnoťte.


Cieľ

Cieľ

Návrh, implementácia a evaluácia nového spôsobu vizualizácie a animácie zvoleného typu diagramu v softvérovom inžinierstve.


Plán

Plán

od do úloha
október 2023 december 2023 Zoznámenie sa so softvérom AnimArch.
február 2024 február 2024 Tvorba webovej stránky diplomovej práce. Tvorba kostry diplomovej práce.
február 2024 marec 2024 Študovanie vedeckých článkov. Prvotná implementácia diagramu aktivít.
marec 2024 apríl 2024 Študovanie vedeckých článkov. Napĺňanie diagramu aktivít.
apríl 2024 máj 2024 Študovanie vedeckých článkov. Vylepšenie tvorby diagramu aktivít.
ďalšie semestre Implementovať vrstvenie diagramov aktivít.

Denník

Denník

od do popis
27.2.2024 12.3.2024 Fork GitHub repozitára. Nájsť vhodné vedecké články. Vytvoriť (tretiu) vrstvu pre diagram aktivít za objektovým diagramom. Upraviť pozadie pre operácie v activity diagrame.
13.3.2024 10.4.2024 Preštudovať nájdené vedecké články, prípadne nájsť ďalšie, ktoré budú vhodnejšie. Vytvoriť prefaby pre začiatočý a koncový stav activity diagramu. Implementovať napĺňanie activity diagramu reálnymi dátami.
10.4.2024 24.4.2024 Detailnejšie preštudovať vybrané články, v prípade potreby sa pozrieť na ďalšie. Pridať zobrazovanie počiatočného a koncového stavu pri animácií. Vytvárať diaram aktivít a aktivity podľa vykonávaných príkazov počas animácie.
24.4.2024 8.5.2024 Detailnejšie preštudovať vybrané články. Pridať vytváranie nového aktivity diagramu. Prepojiť aktivity v diagrame nejakým vzťahom.

Dokumenty

Dokumenty


Zdroje

Zdroje

Bc. Karin Kubinová, 2024