Zložitosť vývoja rozsiahlých softvérových systémov nás núti k výskumu a pokusom zaviesť do oblasti softvérového inžinierstva nové metódy modelovania a implementácie, ktoré by podporili ľahšie porozumenie, rozširovanie a znovupoužitie funkcionality a softvérových znalostí v zdrojovom kóde. Jednou z možností je vytvoriť všeobecné softvérové rámce, ktoré by podporili rýchlejší vývoj pomocou Model Driven Development (MDD).
Cieľom práce je návrh a implementácia dvoch softvérových rámcov v diagrame tried xUML a v jazyku OAL a test jeho funkčnosti vo vygenerovanom zdrojovom kóde. Výstup DP obohatí katalóg softvérových štýlov a vzorov, ktoré by bolo možné použiť pri modelovaní softvérovej štruktúry na overenie a testovanie funkčnosti vyvíjaného systému. Pomohlo by tiež pri výučbe softvérového inžinierstva vysvetliť modely, štýly a vzory a podporiť experimentovanie. Ako prípadovú štúdiu vytvorte softvérový rámec pomocou architektonického štýlu Blackboard, alebo Pipes and Filters. Overte na jednoduchom expertnom systéme jeho použiteľnosť.
* Modelom riadený vývoj,testovanie,...
* február 2023 - analýza výstupovej práce študenta
* marec 2023 - vlastné pochopenie a implementácia štýlov P&F a BB
* apríl 2023 - Validácia a upresnenie nedostatkov v implementácií, rozbehanie aplikácie AnimArch
* máj 2023 - Implementácia Class / Object diagramov v software Enterprise Architect a následne aj AnimArch
* máj-september 2023 - analýza AnimArch kódu a implementácie
* september 2023 - Začatok písania práce
* október 2023 - Testovanie limitov OAL v AnimArch
* november 2023 - Finalizácia Class diagramov pre testovanie v januári-marci
* december 2023 - Finalizácia skriptov OAL
* január-marec 2024 - Overenie na jednoduchom procedurálnom a pravidlovom (expertnom) systéme - overiť ich použiteľnosť
* apríl 2024 - dopísanie práce
* máj 2024 - odovzdanie práce
* 20.2 - 7.3 Analýza výstupnej práce študenta, stiahni tu
* 8.3 - 20.3 Vlastné pochopenie a implementácia P&F
* 21.3 - 31.3 Vlastné pochopenie a implementácia BB, pozri tu
* 1.4 - 20.4 Inštalácia AnimArch a Enterprise Architect, štúdium relevantných prác a článkov
* 21.4 - 5.5 Implementácia Class a Object diagramov v Animarch
* 5.5 - 10.5 Validácia zdrojov, článkov, zhotovenie prezentácie, kostra LaTeX
* 10.5 - 20.8 Pauza od práce
* 20.8 - 30.11 Implementácia rámca Pipes and Filters a Blackboard + písanie
* 30.11 - 15.1 Finalizácia implementácie štýlov
* 15.1 - 20.2 Overenie hypotéz pre štýl Pipes and Filters + spísanie výsledkov
* 20.2 - 1.3 Použitie Relevance Judgement Technique pre overenie validity štýlu Blackboard + spísanie výsledkov
* 1.3 - 10.3 Dopísanie záveru práce
* 10.3 - Dokonca už len písať, písať a písať!