Prezeranie a editovanie 3D rekonštrukcií vo VR
Odovzdanie
Finálny text práce bol odovzdaný 31.05.2019.
Môžete si pozrieť technickú dokumentáciu, prezentáčné video, videá z vývoja a zoznam literatúry použitej v texte práce.
Na stiahnutie
Spustiteľná gold verzia ku dňu 31.05.2019 (.exe pre 64-bitovú verziu Windows verzie 7 a vyššie): stiahni (počet stiahnutí: 274)
Zdrojové súbory ku dňu 31.05.2019: stiahni (počet stiahnutí: 243)
Kompletný kód aj s chránenými knižnicami, denník a zoznam aktualizácii je v repozitári github.com/gajdosech2/bachelor-thesis. Je privátny, pre prístup kontaktujte autora.
Úspechy
Autorovi sa s prácou podarilo získať III. miesto na ŠVK (študentská vedecká konferencia) v kategórii informatika, ocenenie SISp (Slovenská informatická spoločnosť) a postúpiť do CZ/SK kola ŠVOČ 2019 (Študentská vedecká odborná činnosť) v kategórii počítačová grafika a počítačové videnie.
Základné informácie
- vytvorené v Unreal Engine 4
- VR prostredie na prezeranie 3D skenov
- data obsahujú parciálne skeny a zjednotený point cloud
- treba vyvinúť GUI a ovládanie pomocou HTC Vive / Oculus
Cieľom Bakalárskej prace je implementácia systému pre prezeranie a editovanie 3D skenov a ich rekonštrukcie. Aplikácia by mala byť implementovaná pomocou Unreal enginu, s použitím C++ knižníc a modulov. Kontext aplikácie bude renderovaný do HMD ako Oculus alebo HTC Vive. VR ovládače budu použité na editovanie a procesovanie dát.
Školiteľ: RNDr. Martin Madaras, PhD.
Zoznam zdrojov
Podobné staršie Bakalárske práce:
- 3D Scanner Smiss: Tomáš Kovačovský (https://www.youtube.com/watch?v=TWlhbInC7vc)
- KOPCIAK, Peter. Virtual Reality User Interface Design for First Person Games using Head Mounted Display technology. 2015.
URL: https://www.researchgate.net/publication/281210242_Virtual_Reality_User_Interface_Design_for_First_Person_Games_using_Head_Mounted_Display_technology
Východiskové odborné práce:
- FRAGKOS, Stergios - TZIMTZIMIS, Emanuel - TZETZIS, D - DODUN, Oana - KYRATSIS, Panagiotis. 3D laser scanning and digital restoration of an archaeological find. In: MATEC Web of Conferences. 2018.
URL: https://www.researchgate.net/publication/326598944_3D_laser_scanning_and_digital_restoration_of_an_archaeological_find - BEWLEY, Alex - UPCROFT, Ben. Advantages of Exploiting Projection Structure for Segmenting Dense 3D Point Clouds. In: Proceedings of Australasian Conference on Robotics and Automation. Australia, Brisbane: Queensland University of Technology, 2013.
URL: http://www.araa.asn.au/acra/acra2013/papers/pap148s1-file1.pdf - ELSEBERG, Jan - MAGNENAT, S - SIEGWART, Roland - NUCHTER, Andreas. Comparison on nearest-neigbour-search strategies and implementations for efficient shape registration. In: Journal of Software Engineering for Robotics (JOSER). 2012.
URL: https://www.researchgate.net/publication/233792571_Comparison_on_nearest-neigbour-search_strategies_and_implementations_for_efficient_shape_registration - SUTCLIFFE, Alistair - DEOL KAUR, K. Evaluating the usability of virtual reality user interfaces. In: Behaviour, Information Technology. 2000.
URL: https://www.researchgate.net/publication/239977306_Evaluating_the_usability_of_virtual_reality_user_interfaces - BRUNO, Fabio - BRUNO, Stefano - DE SENSI, Giovanna - LUCHI, Maria-Laura - MANCUSO, Stefania - MUZZUPAPPA, Maurizio. From 3D reconstruction to virtual reality: A complete methodology for digital archaeological exhibition. In: Journal of Cultural Heritage. 2010.
URL: https://www.researchgate.net/publication/248546261_From_3D_reconstruction_to_virtual_reality_A_complete_methodology_for_digital_archaeological_exhibition - KERN, Jens - WEIMANN, Martin - WURSTHORN, Sven. PROJECTOR-BASED AUGMENTED REALITY FOR QUALITY INSPECTION OF SCANNED OBJECTS. In: ISPRS Annals of Photogrammetry, Remote Sensing and Spatial Information Sciences. 2017.
URL: https://www.researchgate.net/publication/319707832_PROJECTOR-BASED_AUGMENTED_REALITY_FOR_QUALITY_INSPECTION_OF_SCANNED_OBJECTS - SHIH, Nj. Study on Construction Inaccuracies Between Pointcloud and Building Construction Models. In: CAADRIA 2004 [Proceedings of the 9th International Conference on Computer Aided Architectural Design Research in Asia. Korea: Seoul, 2004.
URL: https://www.researchgate.net/publication/30873323_Study_on_Construction_Inaccuracies_Between_Pointcloud_and_Building_Construction_Models - LEVOY, M. - WHITTED, T. The use of points as a display primitive. In: Technical Report 85-022. United States: Computer Science Department, University of North Carolina at Chapel Hill, 1985.
URL: http://graphics.stanford.edu/papers/points/
Existujúce riešenia (softvéry, systémy, webové portály, ...):
- http://pointclouds.org/
- https://skeletex.xyz/
- https://www.danielgm.net/cc/
- https://pointcloudplugin.com/
- http://www.valentinkraft.de/portfolio/point-cloud-renderer-for-unreal/
Manuály, učebnice, tutorialy, iné dokumenty:
- https://www.youtube.com/channel/UCpsN2TfWGmun4peN2IPgcKg (Reuben Ward)
- https://www.youtube.com/user/jayanamgames (Jayanam)
- https://www.youtube.com/channel/UC3QmKYux59jdGJWgMopzWTw (Harrison McGuire)
- https://www.youtube.com/user/UnrealDevelopmentKit/featured (Unreal Engine Official)
- https://docs.unrealengine.com
- https://api.unrealengine.com
- https://wiki.unrealengine.com
- http://pointclouds.org/documentation/tutorials/
- https://github.com/PointCloudLibrary/documentation
- https://www.amazon.com/Computer-Graphics-Principles-Practice-3rd/dp/0321399528
- https://www.amazon.com/Learning-C-Creating-Games-UE4-ebook/dp/B00U01QQV6
Vstupné údaje (datasety):
- https://github.com/PointCloudLibrary/pcl/tree/master/test
- https://docs.blender.org/manual/en/latest/modeling/meshes/primitives.html
- http://www.micromouse.ca/xyz_files.html
- https://gis.stackexchange.com/questions/18202/seeking-point-cloud-lidar-data
- Datasety od Skeletex - Cubus Medium, Micro Owl...
Prototyp
Spustiteľný prototyp ku dňu 04.01.2019 (.exe pre 64-bitovú verziu Windows verzie 7 a vyššie): stiahni (počet stiahnutí: 269)
Zdrojové súbory ku dňu 04.01.2019 (projekt Unreal Engine 4.21.1): stiahni (počet stiahnutí: 2)