Názov bakalárskej práce

Prototyp hry pre platformu Windows v prostredí Unreal Engine

Hra

Bude reprezentovaná ako demo verzia spustiteľná v prostredí Unreal Engine 4.16, v ktorom bude tvorená v upravenom jazyku C++ a (zväčša) Blueprintovým programovaním. Táto verzia bude obsahovať prvotné hracie prostredie, ako napríklad základnú mapu s jednoduchými textúrami, pár domčekov a jednoduchú prírodu v ktorej sa bude dej odohrávať. V tejto verzii budú obsiahnuté základné črty hry ako napríklad umelá inteligencia, GUI, modely pokémonov (niektoré budú obsahovať aj animáciu, ale nie všetky), bojový systém, dialógy (vnáranie a hľadanie hĺbky dialógu), interakcie s objektami, základný príbeh a plno ďalších...

Umelá inteligencia

Umelú inteligenciu (ďalej ako AI) budú obsahovať divoký pokémoni, alebo non-player-character (ďalej ako NPC), ktorý sú v hre ako osoby ktoré majú nejakú úlohu. V AI bude obsiahnuté celý bojový systém pre pokémona (ako sa má pohybovať/skrývať pred útokom, kedy má útočiť a pod.), správanie v prostredí, u NPC ako si majú vyberať pokémonov voči súperovi a ich miesta pohybu.

Hracie prostredie

Nakoľko sa orientujem podľa starej Nintendo verzie, tak sa snažím čo najviac priblížiť k mape, ktorá už bola využitá v nintentových verziách a je stále rovnaká. Výsledok samozrejme ešte nie taký ako očakávam ale už sa tomu aspoň ako tak podobá, samozrejme chce to ešte drobné úpravy. Všetky mapy sú tvorené v programe World Machine, kde pracujeme pomocou blueprintového programovania. Je to prgramovanie v grafickom prostredí pomocou škatuliek (nody).

Ovládanie

Ovládanie je rozdelené do dvoch skupín (ovládanie Charaktera a Pokémona). Hráč je hlavná postava príbehu, ktorá prechádza mapou a tvorí celý príbeh. V skratke môže základné veci ako napríklad behať, skákať, prechádzať mapou, komunikovať s ostatnými postavami v príbehu alebo vecami. Postava hráča má za úlohu prechádzať príbehom, zbierať a vyvíjať svojich pokémonov nakupovať a predávať veci a samozrejme bojovať so súpermi. Pokémon je dodatkovo ďalší charakter, ktorý môže byť ovládaný hráčom iba v prípade súbojov. Ich úloha je len bojovať v dueloch a hráč skúša svoje schopnosti v boji. Pokiaľ má hráč vybratého pokémona ale nebojuje, tak je ovládaný pomocou AI, pomocou ktorého nasleduje hráča.

User interface

Používateľské rozhranie je tvorené triedami, ktoré sa volajú „User widget“. Tieto triedy vykresľujú na obrazovku používateľské rozhranie ako napríklad tlačidlá, rôzne typy panelov a podobne. Prvky ktoré sú tvorené pomocou widgetov je hlavné menu, inventár, a rôzne štatistiky, výberové menu pre pokémonov, dialógy alebo interakty s inými objektami.

Efekty

Hra ako taká zatiaľ neobsahuje veľké množstvo efektov nakoľko to nie je potreba v počiatočnej fáze. Samozrejme všetky možné útoky, ktoré používajú pokémoni budú neskôr veľmi bohaté na efekty a animácie. Efekty v Unreal engine sa definujú pomocou triedy ,,Particle system" kde vieme povedať ako má efekt vypadať, vykresliť jeho farby a podobne.

Animácie

Všetky animácie, ktoré tvorím sú vytvárané v programe Blender. Program má veľmi pekné prostredie, ale osobne si myslím, že je veľmi náročné na ovládanie. Výsledné animácie vieme prehrávať a upravovať v engine ale základ je tvorený v programe Blender.